14:38 Аналіз регуляторного впливу проекту рішення | ||||||||||||
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Мелекінської сільської ради «Про затвердження ставок земельного податку та орендної плати за землю на території Мелекінської сільської ради на 2017 рік»
Цей аналіз регуляторного впливу (надалі — Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» і Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Мелекінської сільської ради «Про затвердження ставок земельного податку та орендної плати на території Мелекінської сільської ради на 2017 рік».
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 12 Податкового кодексу України повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування. Цей регуляторний акт визначає об’єкти оподаткування, платників земельного податку, розмір ставок, податкові періоди, строк та порядок сплати податків, що зумовлює надходження додаткових коштів до сільського бюджету. Зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів або чинних регуляторних актів, тому що внесення змін до рішень сільської ради можливе лише за рахунок прийняття відповідного рішення Мелекінською сільською радою . Суб’єктами, на яких неврегульованість зазначеної проблеми справлятиме негативний вплив, є:
Таким чином, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття рішення Мелекінською сільською радою «Про затвердження ставок земельного податку та орендної плати за землю на території Мелекінської сільської ради на 2017 рік».
Цілями регулювання є:
3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.
У ході пошуку альтернативних способів досягнення встановлених цілей доцільно розглянути такі можливості:
У разі відмови від введення в дію запропонованого регуляторного акта не буде забезпечено безумовне виконання вимог чинного законодавства, до бюджету сільської ради не надійдуть кошти, цілі не будуть досягнуті, проблема існуватиме. Здійснення регулювання нормативним актом іншого органа не є можливим у зв’язку з тим, що право на внесення змін до рішення про земельний податок на території сільської ради належить Мелекінській сільській раді відповідно до норм Податкового кодексу України шляхом прийняття відповідного рішення. Залишення питання неврегульованим, означає недоотримання надходжень від сплати земельного податку, неможливість направлення коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку, зменшення фінансування соціальної сфери та порушення чинного законодавства України. Таким чином, проблема існуватиме. Третя альтернатива введення в дію запропонованого акта є єдиним вірним шляхом досягнення встановлених цілей повною мірою. Безумовність обраного виду правового регулювання ґрунтується на обов’язковості рішень Мелекінської сільської ради для виконання на території ради , що передбачено ст. 144 Конституції України, ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст. 4 Податкового кодексу України.
Згідно Податкового кодексу України до повноважень сільських рад належить прийняття рішення про встановлення плати за землю. Зробити це можливо за рахунок прийняття відповідного рішення Мелекінською сільською радою. Тому вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння плати за землю на території сільської ради пропонується шляхом прийняття рішення Мелекінської сільської ради «Про затвердження ставок земельного податку та орендної плати на території Мелекінської сільської ради на 2017 рік».
5. Обґрунтування можливості досягнення поставлених цілей у разі затвердження запропонованого регуляторного акта і оцінка можливості проведення і виконання вимог регуляторного акта
Враховуючи, що виконання зазначеного рішення є загальнообов’язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей, передбачених п.2 цього Аналізу, вбачається цілком реальним. Рішення буде запроваджено на належному рівні і підлягатиме обов’язковому виконанню органом місцевого самоврядування, органом державної податкової служби та платниками земельного податку та орендної плати за землю. Досягнення встановлених цілей шляхом виконання вимог даного регуляторного акту принесе вигоди без необхідності здійснення витрат, а саме:
Контроль та нагляд за додержанням вимог запропонованого регуляторного акту буде здійснюватися органом державної податкової служби систематично, у тому числі під час проведення перевірок.
Регулювання впливає на кожну з трьох базових сфер:
Втрати з боку бюджету сільської ради – мінімальні. Зі сторони платників податків – сплата запропонованих ставок земельного податку та орендної плати. Зиски від реалізації даного регуляторного акту:
Таблиця вигод та витрат
Дія регуляторного акту встановлюється на 2017 рік. Зміни до регуляторного акта вносяться в разі потреби та у разі внесення змін до чинного законодавства.
Показниками результативності запропонованого проекту рішення сільської ради є сума надходжень до місцевого бюджету земельного податку та орендної плати за землю, яка справляється на території ради та зараховується до місцевого бюджету.
Для відстежень буде застосовано аналіз даних бюджетної та податкової звітності. Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься до набрання ним чинності, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта. Повторне відстеження – через рік після набуття чинності цим регуляторним актом.
Сільський голова В.П. Попович
| ||||||||||||
|
Всего комментариев: 0 | |