- $МSITE_NAME$
Вівторок, 15.07.2025, 22:01
Приветствую Вас, Гість
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календарь
«  Червень 2016  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Поиск
Главная » 2016 » Червень » 10 » Аналіз регуляторного впливу проекту рішення
14:38
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення 

Мелекінської сільської ради

«Про затвердження ставок земельного податку та орендної плати за землю на території  Мелекінської сільської ради  на 2017 рік»

 

Цей аналіз регуляторного впливу (надалі — Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» і Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Мелекінської сільської ради «Про затвердження ставок земельного податку та орендної плати на території  Мелекінської сільської ради  на 2017 рік».

 

  1. Визначення і аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом запровадження запропонованого регулювання.

 

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 12 Податкового кодексу України повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування.

Цей регуляторний акт визначає об’єкти оподаткування, платників земельного податку, розмір ставок, податкові періоди, строк та порядок сплати податків, що зумовлює надходження додаткових коштів до сільського бюджету.

Зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів або чинних регуляторних актів, тому що внесення змін до рішень сільської ради можливе лише за рахунок прийняття відповідного рішення Мелекінською сільською радою .

Суб’єктами, на яких неврегульованість зазначеної проблеми справлятиме негативний вплив, є:

  • платники земельного податку та орендної плати за землю;
  • контролюючі органи, на які покладені функції з контролю за справлянням земельного податку та орендної плати за землю;
  • громадяни, що мешкають на конкретній території;
  • органи місцевого самоврядування.

Таким чином, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття рішення Мелекінською сільською радою  «Про затвердження ставок земельного податку та орендної плати за землю на території  Мелекінської сільської ради  на 2017 рік».

 

  1. Визначення цілей регулювання.

 

Цілями регулювання є:

  • безумовне виконання норм чинного законодавства;
  • затвердження ставок земельного податку;
  • отримання додаткових коштів до сільського бюджету та направлення їх на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери.

 

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

 

У ході пошуку альтернативних способів досягнення встановлених цілей доцільно розглянути такі можливості:

  • пропозиція відмови від введення в дію запропонованого акта- цілі не будуть досягнуті, проблема існуватиме ;
  • здійснення регулювання нормативним актом іншого органа – не можливо, проблема існуватиме;
  • введення в дію запропонованого акта – цілі будуть досягнуті повною мірою.

 

У разі відмови від введення в дію запропонованого регуляторного акта не буде забезпечено безумовне виконання вимог чинного законодавства, до бюджету сільської ради не надійдуть кошти, цілі не будуть досягнуті, проблема існуватиме.

Здійснення регулювання нормативним актом іншого органа не є можливим у зв’язку з тим, що право на внесення змін до рішення про земельний податок на території сільської ради належить Мелекінській сільській раді відповідно до норм Податкового кодексу України шляхом прийняття відповідного рішення. Залишення питання неврегульованим, означає недоотримання надходжень від сплати земельного податку, неможливість направлення коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку, зменшення фінансування соціальної сфери та порушення чинного законодавства України. Таким чином, проблема існуватиме.

Третя альтернатива введення в дію запропонованого акта є єдиним вірним  шляхом досягнення встановлених цілей повною мірою. Безумовність обраного виду правового регулювання ґрунтується на обов’язковості рішень Мелекінської сільської ради для виконання на території ради , що передбачено ст. 144 Конституції України, ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст. 4 Податкового кодексу України.

 

  1. Механізм реалізації мети

 

Згідно Податкового кодексу України до повноважень сільських рад належить прийняття рішення про встановлення плати за землю.

Зробити це можливо за рахунок прийняття відповідного рішення Мелекінською сільською радою.

Тому вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння плати за землю на території сільської  ради пропонується шляхом прийняття рішення  Мелекінської сільської  ради «Про затвердження ставок земельного податку та орендної плати на території  Мелекінської сільської ради  на 2017 рік».

 

5Обґрунтування можливості досягнення поставлених цілей у разі затвердження запропонованого регуляторного акта і оцінка можливості проведення і виконання вимог регуляторного акта

 

Враховуючи, що виконання зазначеного рішення є загальнообов’язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей, передбачених п.2 цього Аналізу, вбачається цілком реальним.

Рішення буде запроваджено на належному рівні і підлягатиме обов’язковому виконанню органом місцевого самоврядування, органом державної податкової служби та платниками земельного податку та орендної плати за землю.

Досягнення встановлених цілей шляхом виконання вимог даного регуляторного акту принесе вигоди без необхідності здійснення витрат, а саме:

  • зменшуються витрати на адміністрування місцевих податків і зборів;
  • орган місцевого самоврядування дотримається принципу верховенства закону;
  • орган державної податкової служби та платники місцевих податків і зборів застосовуватимуть нормативно-правові акти Мелекінської сільської ради з питань оподаткування, які відповідатимуть вимогам чинного законодавства;
  • збільшення надходжень до бюджетів різних рівнів;
  • зменшення неофіційних платежів (рівня корупції державних органів);
  • покращення соціального забезпечення громадян.

Контроль та нагляд за додержанням вимог запропонованого регуляторного акту буде здійснюватися органом державної податкової служби систематично, у тому числі під час проведення перевірок.

 

  1. Визначення очікуваних результатів ухвалення запропонованого регуляторного акта

 

Регулювання впливає на кожну з трьох базових сфер:

  • інтереси громадян та суб’єктів господарювання;
  • інтереси держави;
  • інтереси органу місцевого самоврядування.

Втрати з боку бюджету сільської ради – мінімальні. Зі сторони платників податків – сплата запропонованих ставок земельного податку та орендної плати.

Зиски від реалізації даного регуляторного акту:

  • збільшення надходжень до бюджету в зв’язку з прийняттям земельного податку та орендної плати за землю на території органу місцевого самоврядування, визначення об’єктів оподаткування, платників податків і зборів, розмірів ставок, податкових періодів, строків та порядку сплати податків;
  • прогнозування витрат суб’єктами господарювання та громадянами;
  • залучення коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери.

 

Таблиця вигод та витрат

Сфера впливу

 

Вигоди                                                  

 

Витрати

 

Інтереси органу місцевого самоврядування

 

  • створення позитивного іміджу влади;
  • забезпечення інтересів територіальної громади села;
  • нормативно ­правові акти Мелекінської сільської ради -справляння податків на території ради відповідатимуть вимогам чинного законодавства;
  • збільшення доходів до бюджету сільської ради;

Відсутні

 

Інтереси суб’єктів гоподарювання  

  • застосовуватимуть у роботі нормативно ­правові акти Мелекінської сільської ради з питань оподаткування, які відповідатимуть вимогам чинного законодавства;
  • зменшення корупційних платежів;
  • прогнозування витрат суб’єктами господарювання та громадянами;

 

Збільшення бази оподаткування, збільшення ставок податку

 

Інтереси громади

 

  • залучення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери.

 

Відсутні

 

  1. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акта

Дія регуляторного акту встановлюється на 2017 рік. Зміни до регуляторного акта вносяться в разі потреби та у разі внесення змін до чинного законодавства.

 

 

  1. Визначення показників результативності регуляторного акта

 

Показниками результативності запропонованого проекту рішення сільської ради є сума надходжень до місцевого бюджету земельного податку та орендної плати за землю, яка справляється на території ради та зараховується до місцевого бюджету.

 

  1. Визначення способів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта у разі його ухвалення

 

Для відстежень буде застосовано аналіз даних бюджетної та податкової звітності. Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься до набрання ним чинності, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта. Повторне відстеження – через рік після набуття чинності цим регуляторним актом.

 

 

Сільський голова                                                                           В.П. Попович

 

Просмотров: 623 | Добавил: 520660 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0